MAGAZYN TRENERA

W jaki sposób można zweryfikować oczekiwania i refleksje klienta związane z prowadzonymi przez nas treningami? Jak bezbłędnie zinterpretować odczucia podopiecznego na temat podjętej współpracy? Niektórzy powiedzą, że wystarczy po prostu zapytać. Czy jest to jednak tak oczywiste? Ilu z nas umiałoby udzielić szczerej odpowiedzi, zwłaszcza w sytuacji, w której nie do końca jesteśmy z usług trenera zadowoleni? Proponuję stworzyć proste narzędzie, które pozwoli określić poziom zadowolenia klienta z naszych usług...

I krok – pretekst

Podając klientowi formularz ankiety, powinniśmy dobrze uzasadnić powód, dla którego prosimy naszego podopiecznego o wypełnienie kwestionariusza. Ważne jest to, by zaznaczyć, że jest on anonimowy i np. potrzebny do badań naukowych. To niewinne kłamstwo zostanie najprawdopodobniej nagrodzone szczerą odpowiedzią, ponieważ klient nie będzie czuł, że ocenia naszą pracę, a dzięki temu będzie odpowiadał zgodnie ze swoimi odczuciami i oczekiwaniami. Aby uwiarygodnić anonimowość, przygotuj pudło z dziurką, podobne do urny, żeby ankietowani nie musieli składać ankiet w twoje dłonie. Ty łatwo wyjmiesz po treningu ankietę i ją opiszesz, zaś klient nie będzie się obawiał identyfikacji.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM lub PREMIUM+.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 15  Strona 16

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

W tym numerze MT zachęcamy do przeczytania relacji Jakuba Jelonka z londyńskich Mistrzostw Świata w lekkoatletyce. Autor „Magazynu Trenera” startował w tegorocznych MŚ w chodzie sportowym i postanowił podzielić się z Czytelnikami swoimi spostrzeżeniami na temat przygotowań do zawodów, pobytu w Londynie, oprawy organizacyjnej oraz atmosfery w polskim zespole. Zachęcamy do lektury!

Powstaje wiele artykułów, których tematem przewodnim są rodzaje i techniki treningowe, które mogą stać się narzędziem do poprawy poziomu usług instruktora czy trenera personalnego. Można też pogłębiać swoją wiedzę, umiejętności i zasób ćwiczeń na warsztatach. Wszystko to jednak wiąże się z koniecznością zainwestowania sporych pieniędzy, a zwrot włożonego wysiłku i nakładu finansowego następuje po bardzo długim czasie. Jednak oprócz płatnych „ulepszaczy usług”, są też takie, które nie wiążą...