MAGAZYN TRENERA

Aerial Joga to efektowne połączenie akrobatyki, tańca, fitnessu i tradycyjnych asan znanych z klasycznej jogi. Pasjonaci tej funkcjonującej pod wieloma nazwami formy wysiłku fizycznego wiszą w powietrzu, wykonując spektakularne akrobacje z wykorzystaniem szarf przymocowanych do sufitu. Czy taki rodzaj ćwiczeń jest jednak odprężający i ma korzystny wpływ na nasze ciało? O tym słów kilka poniżej.

Aerial Joga to unikalny zestaw ćwiczeń pozwalających wzmocnić ciało i zrelaksować umysł. Twórczynią Aerial Jogi jest Michelle Dortignac (choreograf i gimnastyczka), która od 2006 r. udostępnia tę metodę klubom fitness. ,,Joga w powietrzu” szybko zyskała dużą popularność dzięki możliwości rozwijania tradycyjnych asan w warunkach antygrawitacyjnych. Efektowny wygląd wykonywanych ćwiczeń szybko zyskał duże grono sympatyków, którzy osobiście przekonali się o dobroczynnych właściwościach tej formy rekreacji ruchowej. Dzięki tzw. hamakowi – chustom przymocowanym hakami do sufitu – osoba ćwicząca koryguje postawę całego ciała, wzmacnia je oraz uwalnia nagromadzone napięcia zarówno ze swojego ciała, jak i umysłu. Ćwiczący, wisząc w powietrzu, wykonuje tradycyjne techniki znane z klasycznej jogi przy jednoczesnym odciążeniu kręgosłupa. Jest to o tyle ważne, że nadmierne napięcie w przestrzeniach międzykręgowych to poważny problem wielu osób intensywnie uprawiających sport. W air jodze mamy pewność, że do szkodliwych dla organizmu przeciążeń na pewno nie dojdzie.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 12  Strona 13  Strona 14

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

Wiele mówi się o tym, że w piłce nożnej trenerzy wymieniani są przez działaczy nawet po jednym słabszym meczu. Stało się już niechlubną tradycją zwalnianie trenera, który często nie ma nawet szansy na stopniowe ukształtowanie drużyny. Na szczęście, zdarzają się wyjątki od tej reguły. Przykładem jest Sir Alex Ferguson, który znaną drużynę piłkarską trenował przez 26 lat.

Podstawowymi celami treningu oporowego są przyrost masy mięśniowej oraz budowanie siły i mocy mięśniowej. Niestety, wraz ze wzrostem długości stażu na siłowni maleje odpowiedź mięśni na określone bodźce treningowe. W tej sytuacji warunkiem stałej progresji staje się odpowiednia ich intensyfikacja. Z jakich metod warto korzystać? O tym poniżej.